Som medlem kan du ringe, sende sms eller skrive til rådgiverne på listen herunder for at aftale et tidspunkt for en samtale. Hvis du er i tvivl om foreningen er noget for dig, er du også velkommen til at ringe til en af rådgiverne, selvom du ikke er medlem af foreningen. Du er altid velkommen til at ringe til Lene Pilegaard, på 29715145, som er næstformand af foreningen, hvis du er i tvivl om foreningen er det rigtige sted at være for dig.
Medlemmer fortæller
Vidende telefonrådgivere
Den viden, vi gradvist har opbygget, har styrket vores telefonrådgivningslinje. Vi har nu mulighed for at give en bedre og mere individuel rådgivning end nogensinde før. Det har også betydet, at vi for nogle år tilbage lavede konceptet med telefonrådgivningslinien om fra faste telefontider til, at man som rådsøger skal booke en samtale, før den kan afholdes.
Dette sikrer, at både rådsøger og rådgiver har god tid til samtalen, og at både rådgiver og rådsøger kan forberede sig inden samtalen afholdes. Vores telefonrådgivere er frivillige medlemmer, der hvert år opkvalificeres via vores telefonrådgivningskursus og ved at holde sig opdateret om den viden, vi hele tiden tilegner os i foreningen. Nogle af vores rådgivere kan kontaktes via mail og er specialiserede indenfor f.eks. arbejdsmarked eller hjælpemidler, men de fleste rådgivere kan kontaktes telefonisk og varetager den længere, dybe samtale om bækkendysfunktion, behandlingsmuligheder og det vanskelige ved at have smerter.
Alle telefonrådgivere er medlemmer, der frivilligt og ulønnet støtter og vejleder andre med bækkenløsning / bækkendysfunktion og deres pårørende. Alle telefonrådgivere deltager mindst hvert andet år på et kursus, hvor der dels undervises i faktuel viden om bækkenløsning / bækkendysfunktion og behandlingsformer, og dels i, hvordan man vejleder, rådgiver og hjælper andre.
Telefonrådgiverne er omfattet af tavshedspligt.
Hvis du laver en aftale om et bestemt tidspunkt for en samtale, er det vigtigt at give besked, hvis du skulle være forhindret. Send gerne en sms til den rådgiver, du har lavet en aftale med. Vi sætter vores tid af til dig.
Den første samtale som nyt medlem på rådgivningslinjen tager typisk 45-60 minutter - så sæt tid af.